Zapowiadano ją od dawna, teraz przeszła z fazy deklaracji do konkretów. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na modernizację odcinka drogi krajowej nr 45 w Krapkowicach oraz budowę nowego mostu na Odrze. Z pozoru zwykła informacja infrastrukturalna, ale dla mieszkańców i kierowców to wiadomość o potencjalnym przełomie – i to dosłownie.
Odcinek DK45, który zostanie przebudowany, ma 1,2 kilometra długości. Brzmi niepozornie, ale to właśnie tam kumulują się od lat problemy komunikacyjne miasta. Inwestycja obejmie rozbiórkę i budowę dwóch mostów na Osobłodze i Kanale Młynówka, przebudowę chodników, odwodnienia, skrzyżowania z ul. Kozielską, a także wyczekiwaną przez wielu korektę infrastruktury w rejonie DW416.
Ale to, co elektryzuje opinię publiczną najbardziej, to nowa przeprawa przez Odrę. Most o długości ok. 600 metrów i szerokości 14 metrów ma nie tylko odciążyć istniejącą infrastrukturę, ale przede wszystkim zlikwidować wąskie gardło komunikacyjne, które szczególnie dawało się we znaki po powodzi. Projekt zakłada dwa ronda – od strony DK45 i DW416 oraz przy DW423 – a także ciągi pieszo-rowerowe. Inwestycja ma być współfinansowana z rządowego programu „Mosty dla Regionów”.
Porozumienie między GDDKiA a gminą Krapkowice zakłada jedno, wspólne postępowanie przetargowe, ale każdy z partnerów odpowiadać będzie za swoją część zadania. W praktyce oznacza to jednak, że ciężar koordynacji spadnie na barki GDDKiA. Współpraca z gminą ma również wymiar techniczny – wspólna korekta istniejącego już projektu ma zapobiec powielaniu błędów i usprawnić realizację.
Napisz komentarz
Komentarze