Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama https://www.tygodnik-krapkowicki.pl/s/8/reklama
wtorek, 17 czerwca 2025 08:44
Przeczytaj:
Reklama https://biletyna.pl/koncert/Wakacyjny-Koncert-Gwiazd/Opole?utm_source=uxev&utm_medium=affiliate&utm_campaign=shlink&utm_content=501843&fbclid=IwY2xjawJ4KRFleHRuA2FlbQIxMAABHkVENLrlKzHwpq-x4-Qr4eFnou4qIgYxovRefRDr797Mpy10DKee6uKZ5tzo_aem_-y59xwKUTvyE2mbLrjGiBQ
Reklama https://www.tygodnik-krapkowicki.pl/artykul/5234,program-czyste-powietrze-w-nowej-odslonie-nareszcie-cieply-zdrowy-dom-na-lata
Reklama Senator RP Beniamin Godyla

Szersza autostrada kontra wysokie ekrany

Rada Ministrów przyjęła plan rozbudowy autostrady A4 do trzech pasów ruchu w każdym kierunku na odcinku od Wrocławia do Tarnowa. Zgodnie z założeniami prace powinny zakończyć się najpóźniej do 2033 roku. To dobra wiadomość dla kierowców. Mniej optymistycznie zapatrują się na to mieszkańcy Odrowąża, którzy od lat skarżą się na uciążliwy hałas i brak wysokich ekranów akustycznych od strony ich wioski. Okazuje się, że na ich budowę będą musieli jeszcze dłużej poczekać.
Szersza autostrada  kontra wysokie ekrany

Z autostrady A4 na przestrzeni lat korzysta coraz więcej samochodów. W związku z tym coraz częściej dochodzi do wypadków. Zbyt duża ilość przemieszczających się pojazdów potrafi na długo zakorkować trasę. Z ostatniego pomiaru natężenia ruchu wynika, że po opolskim odcinku A4 przejeżdża 30-35 tysięcy pojazdów na dobę, a w niektórych miejscach nawet jeszcze więcej.

Zgodnie z przyjętymi przez rząd wytycznymi najpóźniej do 2033 roku autostrada będzie miała po trzy pasy ruchu w każdym kierunku na odcinku od Wrocławia do Tarnowa. To jedno z najdroższych przedsięwzięć drogowych, które zostało zapisane w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku. Inwestycja za kilkadziesiąt miliardów złotych ma usprawnić ruch na zatłoczonej na wielu odcinkach trasie. 

Prace związane z poszerzaniem autostrady A4 podzielono wstępnie na dwa odcinki. Pierwszy to rozbudowa fragmentu Wrocław-Krzyżowa liczącego 116 kilometrów. Szacunkowy koszt tej części inwestycji ma wynieść ponad 8,5 mld zł. Drugi etap to poszerzenie trasy o trzeci pas pomiędzy Wrocławiem i Tarnowem. W tym wypadku prace będą prowadzone na odcinku autostrady o długości 337 kilometrów. Tym razem szacunki mówią o 27 mld zł.

Zanim skomentujesz przeczytaj całość w aktualnym wydaniu Tygodnika Krapkowickiego z 20 czerwca - e-wydanie dostępne tutaj.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama