Historia tego żurawia jest bardzo interesująca. Urządzenie pochodzi z 1896 roku. Przyrząd służył do napełniania wodą zbiorników parowozów. Co ciekawe, żuraw eksploatowany był jeszcze w latach 80. ubiegłego wieku, kiedy to ostatnie lokomotywy parowe obsługiwały nieistniejącą już dziś linię kolejową Gogolin – Prudnik.
Trzy lata temu, gdy modernizowane były perony gogolińskiej stacji, żuraw miał być zezłomowany. Na szczęście do tego nie doszło, bo dzięki staraniom lokalnych władz samorządowych i burmistrza Joachima Wojtali został on odkupiony od kolei i starannie odrestaurowany. Żuraw stanął na niewielkim skwerku obok przejścia podziemnego, tuż przy przejeździe kolejowym. Władze miasta zaznaczają, że urządzenie ma przypominać mieszkańcom i podróżującym o długiej historii kolejnictwa w Gogolinie, które miało decydujący wpływ na rozwój miejscowości.
Zanim skomentujesz przeczytaj całość w aktualnym wydaniu Tygodnika Krapkowickiego z 26 września - e-wydanie dostępne tutaj.




![[ZDJĘCIA] Żniwniok 2025 w Obrowcu – cała gmina świętowała na dożynkach [ZDJĘCIA] Żniwniok 2025 w Obrowcu – cała gmina świętowała na dożynkach](https://static2.tygodnik-krapkowicki.pl/data/articles/sm-4x3-zdjecia-zniwniok-2025-w-obrowcu-cala-gmina-swietowala-na-dozynkach-1756711858.jpg)



![[Z OSTATNIEJ CHWILI] Tymczasowy most w Krapkowicach otwarty! Kluczowa przeprawa już przejezdna! [Z OSTATNIEJ CHWILI] Tymczasowy most w Krapkowicach otwarty! Kluczowa przeprawa już przejezdna!](https://static2.tygodnik-krapkowicki.pl/data/articles/sm-4x3-z-ostatniej-chwili-tymczasowy-most-w-krapkowicach-otwarty-kluczowa-przeprawa-juz-przejezdna-1734951808.png)

Napisz komentarz
Komentarze